La Petite Princesse ♥



Diary About Link Love



Follow|Home
Sunday, 13 July 2014 | 15:58 | 0 sweethearts
Salam Alayk :)

"Every time I don't, I almost do. I almost do."

Every time.


Feeling sad while doing my CTU (fundamental of Islam) last night. Kitorang punya assignment kena tafsir certain parts in surah Yaasin and it was beautiful-the surah tbh. The merits that we will get if we read it everyday. The love that Allah shows to us.

One word.

Touché.

But I did my part, satu tajuk besau kena hurai panjang namati plus pendahuluan, sejarah penurunan dengan kelebihan membaca surah Yaasin in one night yay me! XD tu pun lepas dapat tahu tetiba latihan simulasi bencana malam ni dibatalkan, and kuiz FAR (financial accounting) ditangguhkan ke minggu depan. Ohoiii~ rasa cam nak berjoget pongg hado. :p

Btw, I still got my MAT (business mathematics)'s test this Tuesday. Lepastu minggu depan ada test MGT (introduction of business) pulok haihh.. Dan dan minggu depan balik yehetttt!!! /jump/

So dear peeps, wish me luck, hokey? :*

Consolate. Same meaning of persuade. Omputih panggil, pujuk. Bhahaha omputih sangat.

One. Of. The. Things. That. Zakiah. Zaki. Bad. At.

Okay tipu. Takde lah bad sangat tapi so-so, entah. Like I used to write in my past entry, The Persuading tu, I kinda........... My consolating way is kinda different with the others. Huhu.

Macam semalam, petang. Aku ni jenis suka beli makanan berbuka dekat food court, which is jauhnya sebatu dari kolej aku. Eventho kolej aku dekat je dengan bazaar, but still, I'm tired ah with those foods in the bazaar. Serious weh, apak ah hari-hari jual mende sama. Ayam, ayam, ayam. Pft. Aku yang tengok pun penat. Then I started to go to IFC (Intan food court) and heol, the foods there was daebak. So habis kelas memang aku pergi situ pastu terus balik bilik.

And this was the story. I went to my room, my roommate, (assume her name as A), was sleeping. Amboi, kemain ko mementang takde kelas petang, seghonok la ko kan. Pastu dia nampak aku masuk, dia terbangun, dia main handphone dia. I buat dono je because I dono what to do kan, I pergi mandi pastu setat buat assignment. Rajin kan? Ehehehe. :b

Then abt 6 p.m., my other roommate (call her B), entered the room. Dan cik A tanya, "awak dah pergi bazaar?" Dengan muka ngantuk. Okay, A tadi lepas main handphone, dia sambung tidur balik ish ishh. /geleng pale/ si B ni terkejut, pastu dia bukak handphone, baru dia perasan yang A mesej dia ajak pergi bazaar sesame nanti. Then fr sure, dia punya bersalah menggunung eberest, dia mintak maaf kat A, pastu dia nak call kawan dia yang lain untuk belikan A makanan. Yang A tetibe tutup muka, taknak makan.

Huk aloh, merajuk pulak dah....

Dia pujuk-pujuk, A taknak jugak. Si B tetiba pandang aku, suruh aku pulak pujuk A tu. A still taknak. Yang B tak habis-habis merungut, "camne ni? Camne ni? Kite rase bersalah sangat.." Dah sudah.

Ya Allah, aku macam nak je cakap tau, pegi je la bazaar tu balik. Belikan je la pape. Nak susah hati sangat ni dah kenapa? Nanti dia makan lah. Yang A ni pun satu eh bangun lah weh, bersiap. Lapar kan? Ko dok tekup muka dengan bantal centu, buat merajuk, engko hengat nanti makanan tu datang bergolek dari bazaar ke sini ke? Ayam percik tu boleh terbang masuk sini.... Centu eh..?

Pastu dengan selamba si B ni suruh aku pulak pergi bazaar. Eyyyy, I had taking my bath already, and even I was wearing my pajama tho, pastu aku yang kena keluar balik? Ahhhh jjeongmal..

But I changed my cloth tho. Kesian kat si A ni haa.. Ittew garang-garang pun, ittew baik tau. Alooo :3 and this A tak habis dengan rajuk dia, bila tanya nak ape, taknak jawab. Dengan si B asyik,"macam mane ni...huhu...camne ni.., dia taknak makan...," pastu aku bengang sangat, aku cakap straight je,"kite belikan awak nasi dengan air. Awak makan." /slammed the door/ okay dramatik. Leulz.

I did slammed the door. Hahaha. Geram lah. Yang sorang macam ni, yang lagi satu centu. Aku ni bukannya rajin nak layan rajuk orang. Nak hilangkan rajuk dia senang je, belikan makanan dia, pastu nanti dia lapar, dia makan lah. Habis cite. Yang ko nak pujuk sampai beghejam buat hape. Buang masa. Think fast, act fast laa.

Orang ni, kalau merajuk, makin kau layan, makin naik lemak tau. Sebab dia tau ada orang sanggup layan dia. Dah tak payah layan sangat, sikit-sikit dah lah. Dia bukannya baby. Yang dia pun satu, dah tau takde kelas, get up from yr bed, girl. Awak keje tido je. Bukannya tak boleh pergi sendiri kan? Tak kena culiknye pun. Halahhhaiiii...

Penat tau layan dorang ni. Sometimes, even I'm the smallest in this room, it feels like I am their older sister. Yang kena take care abt everything. Padahal birthday memasing lagi awal dari aku. 

Bak kata awi, "ko dah macam mak dorang semua benda ko kena jaga."

Matang sikit, puh-lease.


Maybe I should be married rn. Lol.

So conclusion : aku garang. Hehe.

Bye, Assalamualaikum.




0 Comments:

Post a Comment