La Petite Princesse ♥



Diary About Link Love



Follow|Home
Wednesday, 7 May 2014 | 01:29 | 0 sweethearts
Assalamualaikum 

"and who do you think you are?"



macam lama sangat tak update belog. tak, memang lama. hee. sedar-sedar dah hari rabu kan. hidup dalam gua cik zakiah kau ni. sampai hari pun dia tak ingat dah. psh~

hari ibu 10 Mei, okay, ingat pelishh :3 (actually baru tau ni ekekeke, sebab hari-hari hari ibu bak kata mak aku, so official date nya aku tak pernah tahu bila. lewls.)





redha.

pasrah.

tapi more too redha. aku dapat iv untuk ipg. yeahhhh /hambar/ entah. i guess ebelibadi dah tau cita-cita aku sejak azali, bukan senang tau maintain ambition yang sama since umur 6 tahun. banyak dugaan woooooo tengok kawan cakap jadi polis, macam seghonok nak jadi polis jugak. boleh tembak-tembak penjahat. pastu kalau kau jumpa orang yang kau benci, kau tembak jari kaki dia pakai m sixteen. kahkah. pastu tetiba ade yang nak jadi chef. alolo bestnya main masak-masak kan. tak puas hati dengan pelanggan, bubuh garam sebaldi kasi dia pengsan seminggu. muehehehe. pastu tengok stewardess pulak, lahai cantiknyaa pakai kebaya, pakai heels, jalan kemain teraturrrr je (tak menyedor diri tu pendek kan :p) pegi travel sana sini, jumpa penumpang gatai sikit kita kunci je dalam toilet kapal terbang tu sampai landing. peh. HEAVEN. hehehehe.

tengok, cita-cita aku memang jahat. kahkah xD

tapi pasal doktor, sebab mak aku doktor kan, so macam dari kecik aku ter-inspired nak jadi doktor. berangan pegang title 'Dr.' tu. alah bestnyeeee lah. jaga orang sakit, jaga budak kecik, sambut baby lahir. sanggup tau kentalkan jiwa dengar mak sendiri cerita betapa susahnya nak jadi doktor. masa houseman yang membolehkan doktor pompuan waima doktor lelaki sekalipun menangis sebab stress, on call tanpa tidur sampai berhari-hari. sanggup. 

cuma tu la, foine memang aku dapat matriks sains. memang boleh je kalau aku nak sambung matriks, buat asasi pastu amek ijazah kedoktoran. altho orang kata matriks susah nak muntah darah, nak capai pointer 3.9 above baru layak buat medic, aku boleh, i can force myself. no doubt. 

tapi parents aku tak boleh. dorang harap sangat aku jadi cikgu. sebab mak aku taknak aku seteres, kau bayangkan kena tegur sikit dah leleh, kena maki dengan doktor senior nanti cemane pulak? ini pengalaman mak aku sendiri. 

entah. aku dilema sekarang. i can be a teacher too but i don't want to. i don't have any heart towards that job. 

tapi ada satu ayat mak aku, yang buat aku terkedu kejap, "kalau kakak jadi cikgu, nanti kakak boleh lah selalu balik jenguk mak. kalau jadi doktor macam mak, nanti kakak takde masa untuk mak." 

so?

dilemma again gaghhhh~ D:


aku nak buat istikharah, tapi satu lagi problemo tak settle. UPU.


hoiii upu cepat lah keluar hoiiii!




takpe, minah ni memang suka duduk kat lantai. ada sofa tapi nak lantai jugak. senang nak lunjur kaki katanya. -.-


ini cerita semalam. yang sepatutnya mak aku cuti. tapi terpaksa pergi ofis sebab mesyuarat tetiba ada. sampai petang jugak lah tak berhenti. pukul 2 lebih baru habis maybe. yang tambah sadis, sepatutnya kitorang nak keluar membeli belah barang nak interview nanti. (kau tengok, semangatnya mak aku. interview je kot hahah :D sayang mak :*



takpe, jangan pelik. mak aku memang suka beli barang-barang yang aku tak mintak. amek result, baju baru. datang hk, baju baru. UKCG haritu baju baru. hohoho. pastu tercongok lah aku sensorang dalam bilik mak aku, tak bergerak tengok deurama sampai 7 jam. tak makan. hahahahahahahahaha /applause/ power kan? maceh. :>

hoongki hensem kbye, assalamualaikum


0 Comments:

Post a Comment