La Petite Princesse ♥



Diary About Link Love



Follow|Home
Friday, 21 February 2014 | 00:44 | 0 sweethearts
Assalamualaikum

"but you gave me the best memories i could've ever asked for .."

deep, isn't it? :')


hilang ingatan kejap nak post pasal apa..... -..-"

okay, abaikan. ergh, tetiba hatiku berdebar-debar. tak tau kenapa pulak tu. so sad. TT
eh, kau zakiah, memang suka berdebar-debar tak memasal kan? nak pergi shopping kat sg besar pun boleh berdebar-debar segala. waddeh... --'

nawal means hadiah. cantikkan nama nawal tu? :3

lately, sebab aku hari-hari menyapu, ngemop, kemas DUA buah rumah sekali gus, kalau kau tengok tangan aku sangat menyedihkan. eeeii dah kasar tau. siap menggelupas lagi. sedih ai. tangan selama ni selembut sutera dah macam dawai dah. kematu jee. dah kompom kena blacklist daripada senarai 'calon bini jelita' ni. amboi. tapi tak kisahlah, aku seronok je.. dapat duit. hikhikhik //gelak manja// xD 

suka sangat dengar lagu Taeyang-Ringa Linga tu okay. macam addicted gegilaa. hari-hari dok replay tak habis. aku rasa kalau handphone aku boleh bercakap kan mesti dia cakap, "sudahh! sudahhh! diammm!" hahaha. betapa bencinya dia bila tuan dia asyik pasang lagu ni. :D anyway, tarian dia ohsem bhai. nanti ah. bila ada masa aku try yee. vid tuto dah download cuma tak TER-rajin je nak bukak ihik :3

okay, serious talk, joong ki adalah seorang manusia yang penuh ngan ciri-ciri suami idaman kalbu. gittew. dia sweet, dia romantic, he used his brain, i mean, smart enough, handsome, charming, charismatic, cute, baby face, strong, omg i am soooo dead. ;) marry me, baby please? muehehehe. suka sangat okay? sukaaaaaaaaaaa! xD  haaaa. 

kau tengok, sweet sangat lahaii.. benci tau tengok. hihi :3

sebenarnya, ji hyo tu aku yang lakonkan.. tu aku lah tu. muehehe xD


tolong lah kalau satu hari nanti Song Joong Ki dapat hidayah Allah (Aminnnn..) kan kan pastu masuk islam, pastu dia holiday kat malaysia tetiba terlanggar aku. masa tu aku jenjalan lepas penat study untuk exam final year kat uitm shah alam. kemudian jatuh cinta, keep in touch dan bila aku dah kerja, kitorang kahwin, hidup bahagia selamanya. the end. happy ending. yay! ahhaaa. drama sangat kan. haaaa. kenapa dia mesti pilih kau pun kalau dia masuk islam haa zakiah haa? 

hehehe. kalau dah jodoh tak ke mana kan? hehehe :p

ughhh sweetness overload~ :'>


semalam, lepas berzaman haku tak on pesbuk, aku pun on lah. sengaje. tetiba dapat IM daripada ismadi. dok sembang-sembang, tetibe dia tanya, "kau tak sambung belajar ke zakiah?"

and i was like, "haaa? result tak keluar lagi lah. cane nak sambung? *kerut dahi*"

pastu dia gelak. so bila aku dok sembang ngan dia, rupanya dia tak sure pun nak sambung ke tak. lagipun dia dah kerja. dan kebetulan, awek dia tu anak ustazah tadika aku. it's just... there's so much ques inside my head. yang aku nak tanya dia, tapi aku tak sampai hati... it's like,
"kau nak kahwin ngan dia tak?"
"kenapa kau tak nak sambung? kau tak nak keje bagus-bagus ke?"
"kau boleh ke tanggung isteri kau nanti kalau kau setakat keje ceni?"
and more.....

sorry guys. imma bit prejudice about this things. benda betul weh. kalau kau setakat ngecop kelapa sawit, cane kau nak tanggung anak isteri kau nanti? kau tak teringin nak hidup mewah ke? cane isteri kau nak pakai baju lawa-lawa kalau takde duit? cane anak kau nanti? macam mane??

overthinking ruins happiness. 

true. tapi kalau tak pikir masa depan tak boleh gak.

aku banyak perhatikan orang. and aku sangat-sangat tabik ngan orang yang belajar sungguh-sungguh sebab dia nak ubah kehidupan dia ke arah lebih baik. sebab once, parents aku dulu pun orang susah. tapi ntah. kengkadang sedih ngan orang, esp kawan-kawan sendiri yang dok berkapel ke hulu hilir dengan pakwe yang tak boleh nak menjamin masa depan dorang sendiri. i mean, seriously guys, carik lah yang perfect sikit. ada masa depan lagi tepat. 

sebab benda ni tak leh buat memain dah. aku dah nampak dah cemana hidup satu family, yang suaminya setakat kerja centu-centu je, kejap ade kejap takde. anak dah bertambah, anak-anak tu pakai duit tau. isteri mesti nak pakai baju lawa.. takkan nak pakai guni je kan? tipu lah tu. duit lagi. rumah sewa nak kena bayar, kereta, semua duit. kalau suami dari muda malas belajar, malas kerja, kau nak hidup macam mana? tak teringin nak hidup senang ke? cinta tu tak salah, tapi cinta pada yang sepatutnya. bukan semberono. 

aku bercakap based on pengalaman. aku pun taktau nape aku dulu boleh terpikir nak kahwin ngan fareez, padahal dia setakat mat rempit. eei nauzubillahiminzalik. nak belikan gelang emas pun tak mampu, lagi lagi kalau tetiba aku mintak cincin berlian habib jewels tu. hush..
okay. nasib baik dah sedar sekarang. ehehe. 

terus terang, aku dah banyak fikir pasal masa depan sekarang ni. again, nak bercinta tak salah, pilih orang yang betul-betul boleh jamin kebahagiaan kau. boleh tanggung kau. beli apa yang kau nak. boleh bimbing kau ke arah Allah. tu yang penting. kalau setakat harta tak penting, hati budi lagi penting, itu bullshit tahu bullshit? kau nak hidup makan pasir eh? nak masuk jamban awam pun kena bayar tauuu.

so, kepada madi, aku doakan kau dapat lah sambung universiti memana, pastu dapat kerja bagus. pastu kau nak kahwin ngan angelina jolie pun aku tak peduli.

very vogue, PANDORA charm bracelet. my choice, tbh :3

ni Bunga Tanjung diamond ring by Habib Jewels. lawaaaa 0.o



aku bukan nak rendahkan sesiapa, tapi ini pendapat aku. and i know, many of you will agree with me. ;) kecuali lah kalau kau tak nak hidup senang. backup yr boipreng. i don't even care. :p

kbai assalamualaikum :)

anddd, sila nganga dan pengsan. ngahaha ni, charms untuk bracelet PANDORA yang vogue kat atas tu. satu charms dah beghatus. dan adeke orang yang pakai satu je charms hmm hmm? 



0 Comments:

Post a Comment