La Petite Princesse ♥



Diary About Link Love



Follow|Home
Sunday, 1 December 2013 | 19:02 | 0 sweethearts
Assalamualaikum :)

hari ni nak cerita masa aku pergi Tengganu hari tu. tak. dulu. :D entri dah bersawang baru sekarang nak tulis kan? bagussss zakiah bagussss. hehe :3

program ni under name lawatan sekolah tapi actually takde lah sekolah sangat. under REDAK (redaksi) lagi tepat. oleh sebab banyak duit pastu sengaje nak berjimba, so kitorang pergi la lawatan ni. hoho. tak sedar baru habis PPT.. heh -,-"

pergi ni masa minggu kedua cuti sem yang dua minggu tu. hoii sanggup wey lepaskan kemewahan dan kelaghaan rumah semata-mata nak gi jejalan dengan kawan-kawan. ergh, bukan selalu kan? :p 
so, oleh sebab ni under sekolah, kitorang kena balik sekolah awal. kitorang tu consist of aku, wawa, emir, muadz, caei and najib. it should be safwan and jejah tuu tapi dua-dua tak boleh pergi. okayyyy.. maka kami berenam je campur kurang sepuluh cikgu. and naik bas intesaber. tadaaaa~ *depang tangan* program sekolah katekoo.. 

sebab sikit je manusia yang ikut pusplus bas yang superb gedabak lagi luas, masing-masing conquer tempat sampai lima enam seat just untuk seorang. SEORANG. so, imagine lah betapa syurganya kau boleh melunjur terbongkang kat situ. bhaha tapi tu lelaki je la. aku takkk..

kitorang bertolak tu lewat petang, lepas asar tau. masa tu langit pun cam mendung-mendung gitu. dari lepak-lepak makan cekedis kat dorm, tetiba cikgu cakap bas dah sampai. huru hara aku dengan wawa berlari pergi dataran perhimpunan jauh semedang tu. penat woi nak tercabut pale lutut. --" 

pastu masuk bas, aci bajet ayu sikit, hilang penat lap lap peluh sikit baru call budak laki cakap bas dah sampai. hehe. keji sungguh. ;b lepastu masuk bas, seploh minit melalak, masing-masing berdengkur. ah sudah, macam tanah perkuburan je dah aku rasa. yang aku dengan wawa tak beghenti nak bersembang. macam setaun tak jumpa dah. hmm hmm

oh haa, ada cerita best. masa pukul 2 pagi tuu, tetiba bas buat hal. masa tu aku cam mamai kan, so aku sedar laa daripada bas tengah bergerak tetiba jadi perlahan lalu berhenti. step by wicked step. hahah kenan SPM. then, cikgu-cikgu turun. kecoh sat. angin masuk lah, enjin takde air lah, amende tah yang aku tak faham langsung. well, sorry to say but zakiah zaki memang tak sensitiviti sikit orangnya. haa.. 

pastu masing-masing yang tengah tidur terbangun. kecoh lagi. nak kasi tambah misteri, ada pulak yang mimpi pelik-pelik. najib dengan muadz kot. mimpi apa tah, sesat dalam hutan, bas rosak, entah! dah lupeeee.. -,.- pastu duk cerita mimpi masing-masing. okayy, korang tak sedar ke kanan kiri kita ni hutan....? dah laa jalan takde orang lalu. macam setting Karak tau. sadis. TT

kitorang berhenti kat Caltex depan sana tu, pastu solat. pastu sambung tidur. bas dah elok, apa lagi kau nak kan? hmm.

esoknya, sampai-sampai, sarapan jap, pastu pergi naik bot. (aku malas nak cerita apa jadi act. huhu.) yay baby, Pulau Perhentian! XD naik bot lama benauuu baru sampai. sempat laa tidur ayu atas bot tu. hehe. tak malu betul. orang lain ilek je tengok pemandangan, aku pun ilek je lentok. ceh -___-

sampai, kitorang check in resort. aku, wawa dengan cikgu as satu bilik. resort mangai kecik luar, tapi kita tak boleh judge the book by its cover kan kan? dalamnya, semput weh besauuu ada katil double-decker seketol, jalan sikit ada katil queen. pergh! heaven kata mak jah. tengah aku ngan wawa decide nak duduk mana, cikgu offer katil queen tu tidur ramai-ramai. uuyeah, *angkat kening*. maka jadilah katil double decker tu tempat sidai baju secara rasminya.. 

petang tu, kitorang naik bot ke satu pulau. snorkelling. best! tapi aku tak pandai berenang la. pathetic me. heheh :3 banyak cerita tapi malas menaip. heeee. penat snorkel, orang tu bawak bot pergi satu pulau. mandi Air Jodoh. sejuk! tapi kau tak boleh nak percaya lah air jodoh. this is khurafat okay? >< amek gambar sikitt pastu blah. balik. sempat lah main tenung-tenung mata atas bot. hoho ^^ bongok. :p

malam tu, budak laki semua lambat turun makan. sebab? masing-masing tergolek kepenatan. bangun makan pun muka sememeh je. heh... aku ngan wawaa siap layan drama Akasia lagi. gituuu. pastu malam guling atas katil, konon nak sembang-sembang, sedar je dah pukul 6 pagi. 

pastu balik, pergi rumah cikgu rozita. malam tu, dorang candat sotong. kitorang layan SSID. yeahhh.. esoknya, pergi pasar payang. i met my samad there. ;) 

dah lepastu malas nak cerita. hehe :>

Muadz with le camera
dorang kat jeti lagi aku dah lompat masuk feri. ahhaaa..

dalam feri, kat bawahhhhh before naik atas feri.

tce Azlin comel :)


okay, tengok, yang besaubesau tu semua cikgu. 

emir, najib and caei. where's muadz? 0.o

Subhanallah, cantiknyaaa.. :3

we're here. ckgu Rho ngan ckgu Azlin sweet duh -..-

nah. chalet. luar daif bak hang tapi dalam?
last post by cik zakiah yang bajet ratu cantik atas laut walhal muka ngantuk tahap asdfghjkl. hehe ^^
bye world :)


0 Comments:

Post a Comment